. »

Thursday, August 22, 2013

Resepi Kek Coklat Kukus CH~ ^^

Pagi raya keberapa dah ni CH rajin sungguh bangun2 buat kek.. ^^ CH memang gila masak sungguh cuti sem ni.. semua benda CH belajar, nnti CH masukkan resepi nasi ayam kat post akan datang yer.. akan datang tu maksudnya nanti CH dah siap taip tu CH post la :p hee..

Resepi CH sendiri ni, jadi la jugak, habis terus anak buah, ma, n akak2 makan.. :D resepi org bujang y sungguh senang..

Bahan-bahannya


Telur 3 biji
Majrine 1 cawan jangan penuh kira 3/4 gitu
Gandum 1 setengah cawan
Tepung jagung setengah cawan
Gula halus  setengah cawan
serbuk penaik 1 sudu teh
serbuk koko CH letak satu sudu besar

Caranya


Masukkan telur, gula, dan majrine dan putar sampai gebu gitu..
Masukkan gandum sikit2 sampai habis, dan tepung jagung pun camtu, dan serbuk koko dan serbuk pernaik. dan putar.. hehe berapa byk dan..

masuk gandum,gula halus, serbuk koko, serbuk pernaik, putar sampai cantik camni..  

kemudian bolehla kukus selama 30 minit..

dah siap kukus bukan main tunggu 30 minit baru masak..

coklat masakan yang sangat comot macam CH huhu ^^

Pasal hiasan CH letak perisa coklat, tp hiasan apa pun xpe, ikut suka sahabat semua.. n siap! so easy ^^

selamat mencuba.. Wasalam sayang..

........................................................................................................................
p/s insyaAllah nanti CH sharekan cara buat nasi ayam dan jahit baju kurung pulak yer ^^.. 
akan datang resepi nasi ayam nyam3...

akan datang cara potong n jahit baju kurung.. ^^
.........................................................................................................................................................

4 comments:

Musafir Cinta Ilahi said...

hantarlah sini ckit..
buatla utk mci etek..
hehe =p

Cahaya Hidupku said...

^^ huhu kek main campak ni, bahan2 y lebih dri wat biskut.. insyaAllah nti CH buatkn buat mci..

Nur A.Z said...

wah nak cuba lah resepi kek kukus tu.da lame x wat kek ni, hehe

Musafir Cinta Ilahi said...

yeay!!! nak2..janji tu..kena wat utk kite..kite suke makan kek coklat.. ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...