. »

Thursday, February 27, 2014

Hidup untuk mencari~



susun kasut anda!


Soalan CH.. Selalu tak sahabat hilang barang.. Kata seorang sahabat:

"Siapa tak susun kasut ni, cepat susun, nanti barang awk akan hilang sebab awak tak susun kasut"

Hehe betul ke tidak? CH xtau... Ah cer tgk kasut masing2 tersusun tak, kalau barang selalu hilang jer, cer tgk, kasut kemas ke x? ^^

Kalau CH pasal hilang barang ni,memang selalu, kalau kunci bilik memang selalu jugak la hilang, pastu mula untuk misi mencari.. Pernah gunting yang hilang, pastu misi mencari lagi.. Selalukan macam tu.. Hilang dan cari... Hilang dan cari......

Macam tu la hidup kita, kita sentiasa mencarikan, mencari keredhaan Allah tu.. betul tak? Cari dan sentiasa cari.. Kadang2 iman kita turun, pada masa tu, kita mula mencari, tapi bila iman naik mungkin ujian datang buat iman turun lagi.. kita perlu cari balik.. dan cuba kita stop mencari keredhaan Allah, apa jadi? Kita hilang arah... xtau dah jalan mana baik dan buruk, dan mungkin tersesat di tengah jalan... iman kita ni ada turun, dan ada naik..

Sebab tu lah, hidup ini perlu sentiasa mencari.. mencari dan mencari redha Allah... 
^^

"Wahai Jiwa yang Tenang.. Kembalilah kepada TuhanMU Dengan Hati yang Redha dan diredhai-Nya.. Maka Masuklah dalam Golongan Hamba-hambaKU.. Maka masuklah ke dalam SyurgaKU.." (Al Fajr;27-30)

Hidup untuk mencari..^^ Pasal susun kasut, tiba2 ada yang menyusun kasut takut barang dia hilang... hehe mungkin sahabat CH hanya bergurau jer.. jangan percaya

Jom, mencari dan terus mencari~
.....................................................................................................................................................

p/s: Jangan berhenti untuk terus mencari..

Wasalam sayang....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...