. »

Wednesday, May 25, 2011

Maafkan saya…


Assalamualaikum….
Dah hampir seminggu tak update blog ni… xdapat nak menaip rasanye, sebab sakit telinga yang teramat sangat… Tiap2 malam mesti berdenyut2 sakitnye.. memang xboleh nak cakap, memang sakit sangat..  ingat dua, tiga hari selepas tu akan sembuh, tapi makin sakit rupanye.. kalau tak makan ubat penahan sakit, memang tak dapat tidur la malam tu… hampir setiap malam, pukul  3 pagi, mesti terjaga kerana telinga berdenyut2…

******************************************

Sakit sangat, memang masa tu terfikir “Kalau aku di panggil Allah hari ini, macam mana ya? Amalan aku selama ni cukup ke aku nak mengadap Allah ni?... Allah terima ke amalan aku tu?... adakah niat aku semasa beramal itu kerana Allah…?”…. timbul rasa takut yang teramat sangat… “Aku banyak dosa lagi…”
 Cuba kita soal diri kita …. “layak ke kita ke syurga Allah….?  Apa yang telah kita sumbangan kepada agama Allah….? Boleh ke amalan kita selama ini membawa kita ke syurga Allah…? Betul ke niat kita semasa beramal itu kerana Allah…?”
Cuba fikirkan kembali..jika kita di panggil Allah hari ini… adakah kita akan berada dalam kalangan orang2 yang beriman…?
Bersediakah kita…
Aku mohon maaf di atas segala kesalahan aku pada korang semua…  tak tahu kan , mungkin esok giliran aku…mungkin lusa, kita tak tahu, semua tu rahsia Allah.. tetapi setiap yang hidup pasti akan merasainya.. jadi banyakkanlah istighfar memohon keampunan kepada Allah setiap saat.. “astaghfirullahal a’zim”…………
############################


Ya Allah ampunkanlah dosa2 kami… kedua ibu bapa kami, kaum kerabat kami.. saudara2 kami serta muslimin dan muslimat….amin



selalulah memohon maaf dan meminta keampunan pada Allah setiap saat..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...