. »

Wednesday, April 18, 2012

Kisah Si Buta dan Si Kudung

Arini dengar cerita ekk.. bukak telinga semua.. >.<
bukan buah rambutan ni ekk >.<
gambar xde kaitan abaikan..

Satu hari si cacat yang kudung kakinya telah bersiar-siar dan dia telah melalui satu kebun yang telah berbuah rimbun dengan bermacam-macam buah.. Terlihatkah dia akan buah rambutan, yang masak ranun berwarna merah..dia yang kudung kaki pasti tidak sampai untuk mengambil buah tersebut..

“ Macam mana nak ambil ni?” Keluh Si Kudung ini..

Tiba-tiba lalu Si Buta yang terkapai-kapai dengan tungkatnya itu..
Terfikir akan Si Kudung untuk meminta bantuan si buta..

“Si Buta, tunggu aku mahu minta tolong”
“Tolong apa Si Kudung?” Tanya Si Buta itu..
“Tolong angkat aku, aku akan panjat bahu kau, aku mahu ambil buah rambutan”

Si Buta pun menundukkan belakangnya, dan selepas Si Kudung naik kebelakangnya Si Buta pun bangunlah..

Sekarang Si Kudung dapat mengambil buah rambutan itu.. Dia gembira sangat..
Tetiba …………………

“Woi..curi buah rambutan aku.. Tak padan dengan buta , tak padan dengan kudung .. Boleh lagi mencuri..”

“Saya tak curi, saya tak curi..” Kata Si Buta..
“Tak curi apanya, sama ajelah kau , sebab kau la Si Kudung ni dapat curi rambutan”

Hehehe..

Samalah kita, jika kita fikir, kalaulah kita memilih pemerintahan yang salah, dengan kita-kita di angkut ke neraka, kerana kitalah dia dapat jawatan pemerintahan itu..Jangan main-main… Dia benarkan konsert dilakukan kerana kita la dia dapat buat konsert tu.. Dia benarkan arak kat Malaysia, kerana kitalah dia dapat benarkan arak di Malaysia.. Betul tak? Kalau kita tak pilih dia, dia tak dapat laksanakan.. kerana dia tak ada jawatan itu..Pilihlah pemerintahan betul-betul, kerana kita mungkin akan di angkut sama dengannya ke neraka,kerana kita pilih dia.. oleh itu, pilihlah yang benar-benar..yang memerintah berlandaskan Islam iaitu kalam Allah dan sunnah Rasulullah SAW….^^

.................................................................................................................................................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...