. »

Thursday, July 12, 2012

Jauhi aku dan saudara SeIslamku dari perkara ini..
























Jauhi aku dan saudara SeIslamku dari perkara ini..

“Akhir zaman.. Yang Islam akan keluar Islam
Yang bukan Islam ramai pula yang memeluk Islam..
Rugilah mereka.. Mereka itu tergolong sebagai orang MURTAD..
Dan nerakalah tempat mereka,dan mereka kekal di dalamnya”

Mungkin perkara Murtad ini dah basi dan dah lama..
Tapi bagi yang tak sedar perkara ini.. sedarlah..
SeIslam denganmu sekarang sedang dilanda ancaman murtad..

Rasulullah SAW berpesan “Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepada umatku di suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan hitam di malam gelap gelita tak Nampak”. Sahabat bertanya “Apakah fitnah besar itu ya Rasullullah?” “Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari itu, di waktu itu,pada masa itu, pagi hari Islam, petang kafir. Petang Islam, pagi kafir balik.”  Sahabat bertanya lagi. “Mengapa begitu ya Rasullullah?”  Rasullullah SAW menjawab, “Sebab dia jual agamanya dengan nilai dunia”.

Imam Ghazali pernah berkata dalam perkara ini, “Akan datang fitnah murtad ini dalam keadaan seperti semut hitam di atas batu hitam di malam gelap.”  Mana nampak? Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan cahaya keimanan.

“Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak nampak langsung. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah Belum habis cakap, dah ada yang tunggu dengan parang kat luar. Gerakan Yahudi lagilah teruknya. Henry Ford (orang kaya yang buat kereta Ford tu) pernah menulis berkaitan Yahudi tahun 40an atau 30an dulu dalam bukunya 'International Jew' (tak Silap saya).

Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak. Paling nyata, rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu batang itu ada saham kepada puak Yahudi. Tak de kilang rokok yang bukan Yahudi punya. Sapa yang hendak berenti merokok, ambil ni sebagai iktibar. Yahudi punya kerja, baru letak bola sebijik, 70 ribu Melayu tak sembahyang kat stadium Shah Alam. Belum kira yang kat rumah lagi.

Bab Kristian, lebih terancang, lebih terperinci lagi. Semenjak kalah dalam perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan King entah apa nama ke 6 yang terakhir. Sebelum dia mati, dia telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dengan emas di London . Dia berkata: 'Kepada semua pemimpim-pemimpin Kristian, kita hari ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang dengan tentera Islam dengan pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita, mereka tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. Kita perang untuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita tukar strategi. Melancarkan peperangan ideologi, fahaman dan budaya keatas orang Islam.'

Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati, 1492, kerajaan Islam Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. 1511 kerajaan Islam Melaka tumbang, tak lama lepas tu, tumbang kerajaan Islam Pattani . Tak lama selepas tu, tumbang kerajaan Islam Kedah . Tak lama lepas tu,tumbang kerajaan Islam Mindanao ..Lepas tu kerajaan Islam Acheh ... semuanya satu demi satu..”

Ini adalah petikan dari pembacaan satu artikal di dalam FB.. (maaf tak de linknya..)
Jika kita tengok, pesan Rasulullah itu dan Kata-kata Iman Al-Ghazali itu benar..
Islam semakin tumbang.. Kenapa? Kerana akidah kita..

Akidah bermaksud pegangan..
akidah yang berpegang teguh pada kalam ALLAH dan sunnah Rasulullah SAW
dan perkara yang dibawa oleh para sahabat..

“kita berperang dengan tentera Islam dengan pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita, mereka tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. Kita perang untuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita tukar strategi. Melancarkan peperangan ideologi, fahaman dan budaya keatas orang Islam.”

Sekarang ramai yang murtad..Nauzubillah.. Macam mana ini berlaku?
Kerana Akidah kita.. Kafir laknatullah itu sekarang menggunakan strategi secara halus..
Secara halus? Ya secara halus.. Mereka membawa fahaman kepada kita secara halus..
Kita mungkin tak sedar.. Rancangan TV sekarang orang Melayu Islam yang buat..
Tapi unsur yang dibawa seperti unsur kafir laknatullah yang buat..
Apa dia? Adegan rempit, cium, peluk seperti menonton filem kafir laknatullah..Nauzubillah..

Itu baru bercakap tentang Filem Malaysia yang dikafirkan..
Masyarakat kita pula macam mana?
Mungkin kita tak sedar, budaya yang kita lakukan..
Jelas artikel di atas:.

“Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak. Paling nyata, rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu batang itu ada saham kepada puak Yahudi. Tak de kilang rokok yang bukan Yahudi punya. Sapa yang hendak berenti merokok, ambil ni sebagai iktibar. Yahudi punya kerja, baru letak bola sebijik, 70 ribu Melayu tak sembahyang kat stadium Shah Alam. Belum kira yang kat rumah lagi.”

Masalah social dikalangan remaja.. Itu biasa, tapi jangan anggap ia biasa..
kerana  masalah ini satu ancaman.. Remaja generasi pembawa Islam..
Jika Islam yang di bawa, maka pasti Islamlah yang akan terbentuk pada masa hadapan..
Mungki bagi remaja budaya couple itu biasa, tapi sebenar budaya couple itu datangnya dari kafir laknatullah..Mungkin mereka biasa aje, nak pegang tangan, cium sini, cium situ, itu biasa bagi diorang kerana diorang tidak punya agama.. Jangan jadikan budaya mereka sebagai pegangan, sebab itulah akidah kita rapuh, kerana kita sudah menganggap hal yang kafir laknatullah bawa itu biasa..
Biasa lama-lama terbiasa, dan diri makin jauh dari Allah dan perkara seperti murtad ini yang kita tak nak dengar..

“Murtad itu samalah seperti orang kafir laknatullah.. Dia akan kekal di dalam api neraka”

Kekal dalam api neraka,nauzubillah… Semoga kita di jauhi dari perkara ini..

“Syaitan akan menghasut anak adam,cucu dan cicit anak adam sehingga hari kiamat….”


Kita cuba tanya diri kita, adakah kita dekat dengan Allah.. CH tak tanya akidah tau, CH tanya adakah kita dekat dengan Allah selama ini..? Check diri.. Solat terjaga ke? Al-Quran dalam sehari sepotong ayat baca tak.. Amalan jaga ke? Cuba kita check.. Jika kita jauh dari Allah, cuba fikir, kita ni Islam, jika tak solat sama ajelah dengan kafir laknatulah tu.. Cuma kita Islam dalam IC.. Jangan macam tu..“solat itu tiang agama” … jika tak solat, pasti senanglah syaitan itu untuk memasuki hati kita.. Solat yang kusyuk membawa Iman yang mantap.. Solat berjemaah lagi baik, kusyuk itu lagi hadir.. dan pahalanya 27 kali.. berbeza solat seorang yang hanya 1 pahala..

Menyetuh isu pemerintah..
CH sentuh isu ini bukan kerana mahu sentuh isu politik tau.
Kisah orang buta dan orang kudung boleh jadi tauladan..
Sahabat, zaman Rasulullah SAW, sangat-sangat menentang pemerintah kaum Quraisy..
Rasulullah sangup berperang ketika itu kerana Islam.. Rasulullah nak bawa Islam, dan nak memerintah , pemerintahan yang akan membentuk negara itu.. Pemerintahan berlandaskan Islam pasti Islam yang kan dibentuk, segalanya akan membentuk menjadi Islam apabila pemerintahan berlandaskan Islam.. Sistem pemerintahan seperti peraturan, hukuman akan berlandaskan Islam.. Jika kita pernah dengar, hukum hudud, ramai yang menentang, sedangkan itu hukum Allah, kenapa, kerana pemerintahan kita itu yang menetang.. Kita boleh lihat dengan jelas. Tak perlu butakan mata seperti orang buta itu.. Islam bukan Melayu tau, pemerintahan yang membawa Islam, CH tak cakap dia tu pemerintah beragama Islam.. Islam yang dia bawa,segalanya, dari sistem pemerintahan dan peraturan negara..adakah dia bawa Islam? Pemerintahan kerajaan kita sekarang bawa Islam ke? Ce fikir, jangan butakan fikiran..

CH bercakap bukan atas dasar politik, tapi kebenaran.. Rasulullah SAW pun mempunyai pelbagai rakyat yang beragama berbeza, tapi Rasulullah SAW tetap melakukan hukuman Allah ini, hukum hudud. Kita buat berdasarkan Islam, orang bukan Islam akan dihukum ikut agamanya.. Tak perlu risau akan negara kita yang berbilang kaum, bukan alasan negara berbilang kaum untuk tidak laksanakan hudud.. Agama lain hukum ikut agamanya , kita hukum ikut agama kita Islam  iaitu hukum hudud.. ce fikir, kalaulah kerana berbilang kaum ye la 1 Malaysia, tapi suruhlah orang bukan Islam tu solat juga, kan kita negara Islam.. Betul?  Tapi diorang sembayang cara dia, kita solat dengan Allah yang Esa.. Faham? Begitu juga hukuman ini, kenapa kerajaan menentang hukuman hudud, kita buat untuk orang Islam, orang bukan Islam ikut hukuman agama mereka.. hukum hudud akan dilaksanakan untuk orang Islam.. itu hukum Allah , hukum Islam untuk bawa orang Islam pada landasan Islam.. ce fahamlah sahabat..  pe nak susah, berbilang kaum bukan alasankan..

Masalah murtad ini pasti takkan berlaku jika kita betul2 ikut ajaran Islam ini.. Dari segala segi, yang penting sekarang pemerintahan negara kita.. Jikalah pemerintahan tak bawa Islam, mana lagi kita nak pegang, pasti negara hirup piruk.. Ce fikir..

“Wahai orang-orang beriman! Janganlah kamu jadikan pemimpinmu orang-orang yang membuat agamamu jadi bahan ejekan dan permainan, iaitu di antara orang-orang yang telah di beri kitab sebelummu dan orang-orang kafir (orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu orang-orang beriman.”  Al-Ma’idah ayat 57..

Maksud ayat ini jelas, jangan jadikan pemimpin yang menjadikan agama kita sebagai bahan ejekan, seperti masalah kita sekarang yang tak nak hukum hudud dilaksanakan di Malaysia, mempermainkan hukum Allah kan.. Ejek agama Allah kan tu? Ce faham.. jangan butakan hati.. Duit, pembangunan tak penting , itu yang membutakan mata hati sebenarnya, pembangunan, duit penyebab manusia makin jauh dengan Allah.. Paling penting, bangunkan insan dalam diri (terap nilai Islam, faham Islam dalam diri setiap insan) baru la fikir pembangunan negara.. Akidah kita berpegang pada kalam Allah dan sunnah Rasulullah SAW..  Kalam Allah ada menyatakan macam ini, tak nak percaya lagi ke?

Maaf jika rasa kata-kata CH ini berunsur politik..
Maaf.. CH tak ada niat..
CH mahu sedarkan seagama dengan CH..
Semoga sahabat bukalah hati, jangan butakan hati..^^


3 comments:

Kakzakie said...

Semoga kita diberi kekuatan aqidah dari yg memesongkan. Benar licik jarum yahudi utk membuat Islam lalai. Lihat sajalah setiap ada perhimpunan pasti ada diselitkan hiburan. Iklan dalam tv sudahlah semuanya pasti ada perempuan jadi bahan hingga barang lelaki pun iklan digunakan perempuan juga. Sama-sama kita pupuk kesedaran keluarga kita..

Cahaya Hidupku said...

insyaAllah.. jika kita sampai ke tahap turunnya Imam Mahdi.. semoga kita adalah barisan terakhir tentera Imam Mahdi.. InsyaAllah..

ismi nurash said...

insyaAllah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...