. »

Wednesday, March 14, 2012

Aku Jadi Ninja...

Aku jadi ninja!

Mungkin kenangan ini indah di ingatkan kembali..
Mana mungkin akan ku lupa kenangan itu..
Aku hampir mahu pulang pada malam itu..
Situasi yang menakutkan bagi aku..
Kenapa mesti marah-marah..
Barang yang kau suruh jaga
dan di amanahkan pada aku
iaitu sebuah “kereta mewah..”
aku jaga dengan baik,tapi tak sangka..
“kereta mewah” itu,
hanya tinggal tayarnya sahaja..
mana mungkin kau tak marah..
aku kau suruh denda..

Hampir aku terfikir untuk pulang..
aku takut dengan situasi itu..
kelakar bila dikenangkan kembali..
beg yang besar, mahu saja aku pikul dan lari..
hutan mahu saja ku redah..

Hari-hari mendatang..
Hati ini makin takut untuk menghadapinya..
Keluargaku bersama menempuhi kesusahan ketika itu..
Ukhwah yang sangat penting dan semakin erat..
Nasi boleh saja ku suap di setiap mulut keluargaku itu..
sisa-sisa nasi di jari mereka aku jilat begitu sahaja..

Perkenalan di antara keluarga aku..
Hampir luruh jantung..
waktu itu mungkin aku menangis,
Salah seorang keluargaku sedang di “interview..”
Aku tengok, dia kena marah..
apa la yang dia tulis pada borangnya itu..
Kasian dia..
Kecut perut ini melihat situasi itu..
Malah aku menitiskan air mata, kasian dia..
jawapan dia bagi pada peng’interview’ tu tak di terima..
lain dia tulis pada borang interview,lain pula di jawab..

masa untuk belajar..
aku yang agak blur
tak menjawab soalan yang sedang sifu tanya kat depan..
mungkin aku seorang yang selalu menangis..
menangis jer kerja aku..
Malahan aku ini sangat pasif dan kurang keyakinan..
menyebabkan sifu-sifu di depan selalu menyoalku..
Aku rasa nak ketawa mengingatkan kenangan itu..
nama aku selalu dipanggilnya
aku pasrah dengan hari-hari mendatang
keranaku pasti,akulah yang akan di soalnya..

Siang yang pergi
malam yang mendatang…
pasti tepat pukul 12  malam..
Dia akan datang..
Aku  di dera, di pumping, lompat bintang,guling2 ^^..
Menakutkan.. reality atau fantasi..
dia itu berbaju hitam..
membawa kayu untuk memukul siapa entah..
suaranya sangat kuat..
menakutkan..bila aku cubik tangan ini.
ini ialah reality..

Kenangan ini,
akanku simpan abadi.
pahit di lalui, manis di kenang..
aku gembira dapat bersama..
Bersama menjadi ninja..
Ninja yang mempunyai ninja yang ramai..
keluarga besar ninja..

Aku menjadi ninja…

2 comments:

Unknown said...

We're ninja! ^^,

Cahaya Hidupku said...

betul2.. ^^ sy syg ninja2 sy semuanya..

Powered By Blogger
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...