. »

Wednesday, March 28, 2012

Sebuah penantian..

Assalamualaikum..

Alhamdulillah.. Allah masih memberi nikmat kesihatan, dan hari ini kita masih di beri nikmat kehidupan.. yang paling penting,nikmat Iman..bagaimana iman hari ini..^^


bunga pasti dipetik kumbang suatu hari nanti
Baru2 ini aku telah bercuti semester pertama bagi tahun dua.. lama tak balik rumahkan, bermusafir di Johor Bharu..Bila di beri peluang balik rumah, memang di gunakan sebaik mungkin..Anak buah aku semakin bertambah, dah masuk 10 orang..  Semua dah besar2.. terasa baru  jer aku berumur 18 tahun, tapi tak sangka,tahun ni dah 22 tahun..dah dewasa..

Semasa di rumah ada la anak buah,lelaki Mohd ikhram,yang berumur 6 tahun.. tiba-tiba jer dia cakap kat aku camni..

Ikhram: mak su tak kahwin lagi.. mak su sorang tak kahwin lagi..

Aku terkejut la..mana budak ni tau aku sorang tak kahwin lagi..budak2 mana dia tau..

Aku: abe tau katne mak su sorang tak kahwin lagi?

Ikhram:Tau la..abe tengok gambar,mak su tak ada gambar..

Aku: Gambar apa pula? Mak su dah kahwin la (nak uji anak buah ni)..

IkhramTak lagi..mak su sorang tak kahwin lagi.. mak su tak ada gambar kahwin..

Oo..itu maksud anak saudara aku tu..tau2 dia, kena ada gambar kahwin dan ada baby, baru di kira orang tu dah kahwin..budak2 dia fikir camtu ekk..

Betul la kata anak saudara aku tu..aku sorang tak kahwin lagi..semua abang2 dan akak2 aku dah kahwin dan siap ada baby masing2 lagi.. aku kan bongsu,biasa la tu belum kahwin lagi.. ish3 rasa geram juga budak2 ni..tau2 jer kita tak kahwin lagi..nanti la mak su cari “Pak su” untuk korang yer.. sabar2 yer korang..jodoh tu rahsia Allah..


“Ya Allah.. jika aku jatuh cinta,cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintai-Mu…

Ya Allah,Maha mendengar, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati, seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu,agar tidak terjatuh aku ke dalam jurang cinta nafsu..

Ya Rabbi, jika aku jatuh hati, jagalah hatilku padanya, agar tidak berpaling daripada hati-Mu.. 

Ya Allah, jika dia benar untukku,dekatkanlah hatinya dengan hatiku. Jika dia bukan milikku, damaikanlah hatiku dengan ketentuan-Mu”


Di sini, tak layak bagi aku untuk menyintai mana2 lelaki.. Siapa la diri ini untuk menyintai mana2 lelaki.. Cukuplah untuk aku berusaha menjadi yang lebih baik semasa penantian ini...^^ Semoga suatu hari nanti “dia” akan hadir dalam hidup aku untuk hidup bersama membina sebuah keluarga Islam yang berjuang untuk Islam dengan aku selamanya..semoga “dia” adalah yang terbaik daripada Allah..insyaAllah..

p/s: Cuti mid sem aku tak balik, jadi sangat sedih.. L teringat kat famili.. orang paling dirindui, ma..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...